Gå med i facebookgruppen                                                           www.drevman.se
                             info@drevman.se  Tel.
073-9637130

Startsidan
Kontakta oss
Företaget
Köpvillkor
Länkar
Service/konservering
Alpha gen I överhus
Alpha gen I underhus
Sköld gen I
Bälghus gen I
Gimbalring gen I
Alpha gen II överhus
Alpha gen II underhus
Sköld gen II
Bälghus gen II
Gimbalring gen II
Impellerkit, bälgkit
Bravodelar
Sköld Bravo
Bälghus Bravo
Gimbalring Bravo
Styrtappsbyte
Powertrim
Sjövattenpumpar
Anoder
OMC
Propellrar
Avgaslimpor
Motordelar
Servicedelar
Trimplan
Ersättningsdrev
Verktyg
Övriga tillbehör
Begagnat
Rep. handböcker
Servicepriser
Tips & tricks
Hyresverktyg
Hydraulstyrning
OMC konverteringskit
Utförsäljning
Beg. övrigt

  Mercruiser OMC Cobra Drevreparationer Service Reservdelar Tillbehör Hydraulstyrningar                 

Gen I. 1973-1990

Utväxlingar:
1:98/1:94
1:84/1:81
1:65/1:62
1:50/1:47
Pris: 22995:-

Endast överhus:
Pris 12995:-

Endast underhus:
13995:-

 

 

Gen II 1991- och upp

Utväxlingar:
1:98/1:94
1:84/1:81
1:65/1:62
1:50/1:47
Pris: 24995:-

Endast överhus:
Pris 11999:-

Endast underhus:
14999:-

 

 


Dessa drev kommer från USA:s största fristående tillverkare av ersättningsdrev för Mercruiser Alpha One, det är alltså inte tillverkat av Mercruiser men de uppfyller eller är bättre än OEM (original equipment manufacturer) kraven så kvaliten är minst lika bra som original. Alla original Mercruiser service- och reservdelar passar. Därför är det inga som helst problem med monteringen av ditt nya drev, bort med det gamla och dit med det nya - klart!

Till skillnad från originaldreven är husen till dessa drev sandgjutna, skillnaden är att sandgjutningen möjliggör användadet av en aluminiumlegering som inte är lika spröd som den som används vid vakumgjutning. Godset blir även något tjockare vilket bidrar till ökad styrka, korrosionsegenskaperna är också bättre.

1 års garanti på denna produkt. Observera att drevet ska "köras in" enligt följande: Under de 10 första gångtimmarna skall ej mer än 75% av motorns effekt användas. Variera gaspådrag och hastighet. Växla med jämna mellanrum mellan fram och back. Byt olja senast efter dessa tio timmar. Oljan skall sedan bytas minst var 50:e driftstimme eller minst en gång per säsong, gärna oftare. Byt alltid olja på hösten vid upptagning.

Mercruiser har ändrat utväxlingen i underhuset, detta har ingen praktisk betydelse men kan vara bra att känna till om man har ett äldre Alphadrev med den tidigare utväxlingen angiven.