Gå med i facebookgruppen                                                           www.drevman.se
                             info@drevman.se  Tel.
073-9637130

Startsidan
Kontakta oss
Företaget
Köpvillkor
Länkar
Service/konservering
Alpha gen I överhus
Alpha gen I underhus
Sköld gen I
Bälghus gen I
Gimbalring gen I
Alpha gen II överhus
Alpha gen II underhus
Sköld gen II
Bälghus gen II
Gimbalring gen II
Impellerkit, bälgkit
Bravodelar
Sköld Bravo
Bälghus Bravo
Gimbalring Bravo
Styrtappsbyte
Powertrim
Sjövattenpumpar
Anoder
OMC
Propellrar
Avgaslimpor
Motordelar
Servicedelar
Trimplan
Ersättningsdrev
Verktyg
Övriga tillbehör
Begagnat
Rep. handböcker
Servicepriser
Tips & tricks
Hyresverktyg
Hydraulstyrning
OMC konverteringskit
Utförsäljning
Beg. övrigt

  Mercruiser OMC Cobra Drevreparationer Service Reservdelar Tillbehör Hydraulstyrningar                 

Priser på de vanligaste och mest efterfrågade drevservice och drevreparationerna.    OBS, Priserna är exkl, material men inkl.moms


Mercruiser Alpha One Gen I

Byte av impeller, provtryckning och oljebyte
1550:-

Byte knutkors inkl. provtryckning och oljebyte
1650:-

Byte samtliga packningar och tätningar överhus
inkl. provtryckning och oljebyte
1950:-

Byte samtliga packningar och tätningar underhus
inkl. provtryckning och byte impeller och oljebyte
2850:-

Byte samtliga packningar, tätningar och impeller inkl.
provtryckning och oljebyte. Komplett drev
4100:-

Mercruiser Alpha One Gen II

Byte av impeller, provtryckning och oljebyte
1450:-

Byte knutkors inkl provtryckning och oljebyte
1650:-

Byte samtliga packningar och tätningar överhus
inkl. provtryckning och oljebyte
1850:-

Byte samtliga packningar och tätningar underhus
inkl. provtryckning och byte impeller och oljebyte
2750:-

Byte samtliga packningar, tätningar och impeller inkl.
provtryckning och oljebyte. Komplett drev
3950:-

Priserna är exkl. material men inkl. moms.

För övriga priser och OMC Cobra, kontakta oss per mail eller ring.

I alla provtryckningar ingår även vaccumtest** 

 

**Att endast provtrycka drevet visar inte helt säkert att det verkligen är tätt. Därför vaccumtestar vi även alla drev som vi arbetar med. Av de drev som klarar provtryckningen har det visat sej att så många som c:a 30% inte klarar vaccumtestet vilket medför att oljan inte läcker ut, men vatten kommer in.       



Nytt för i år är att vi nu även utför bälg/stödlager/växelwirebyten på plats vid kundens båt året runt om det finns c:a 1,5 meter ledigt utrymme rakt ut från båtens akter och hela båtens bredd.
Detta gäller i första hand för dej som har båten i vår närhet, dvs södra Stockholm, men undantag görs.
Kontakta oss, gärna per mail, för mer info.

Även byte av styrtapp inkl. ovanstående utförs. Vi monterar rostfri styrtapp så slipper man nytt läckage efter några år. Vi använder “pluggmetoden” enligt fabrikantens anvisningar så motorn behöver inte lyftas ur.